مصاحبه آرشیو خبر ها
نمی دانم یوونتوس با من چه کار کرده است!

نمی دانم یوونتوس با من چه کار کرده است!

بخش دوم صحبت های آندره آ‌ در کارگاه رانداستاد:

 

شاید به جرئت بتوان گفت که نقطه ی عطف دوران حرفه ای آندره آ چند سال قبل از پیوستنش به یوونتوس رقم خورده است، یعنی انتقالش به تیم بوندسلیگایی وولفسبورگ در سال 2008، جایی که او بعد از تنها یک فصل او موفق به فتح لیگ شد:

 

در آن زمان من پدر هم شدم و این اولین تجربه ی خارج از کشور من و همچنین همسرم بود. قبل از آن، من یک آدم کاملا متفاوت بودم، یک فوتبالیست متوسط ― شاید بتوان گفت در پالرمو اینچنین بودم ― اما بعد از جام جهانی 2006 احساس کردم که آماده ی حضور در یک تیم بزرگ هستم. در حقیقت من آن موقع آماده نبودم، اما وقتی وولفسبورگ دو سال بعد من را فراخوند و به من پیشنهادی داد که از حد بازیکنی که آن زمان بودم فراتر بود، قبول پیشنهادشان برای من کاری بسیار آسان بود.

 

آندره آ‌ ادامه داد:

 

آنجا من تحت نظر مربی ای چون فلیکس ماگات کار کردم که ذهنیت من را کاملا تغییر داد. هر وقت در مورد چیزی شکایت می کرد، به من می گفت: «می دانی چرا خوب تمرین نمی کنی؟ چون به کاری که می کنی اعتقاد نداری.» باید اعتراف کنم که من تنها 70 الی 80٪ توانم را در تمرینات صرف می کردم و هیچ وقت به توپ دست نمی زدم، آن زمان بود که من رویکردم را کاملا عوض کردم و حالا 100٪ توانم را ارائه می کنم.

 

سخت کوشی بدون فداکاری هایش ممکن نیست، به خصوص جایی که پای خانواده وسط باشد:

 

من مخصوصا به این قضیه افتخار نمی کنم، اما گاهی وقت ها وقتی در خانه هستم، همسرم به من می گوید انگار در خانه نیستم و این به این خاطر است که من همواره به فوتبال فکر می کنم. حق با او است: یادم می آید که بعد از اولین قهرمانی لیگ با یوونتوس تعطیلات بودم اما نمی توانستم خودم را کنترل کنم که به چیز دیگری به جز کسب اسکودتوی دوم پیاپی با یووه فکر کنم! من واقعا دیوانه اش بودم. نمی دانم در این باشگاه چه اتفاقی برای من افتاده است، اما اینطوری است. من باید زمان زیادی را به فوتبال اختصاص بدهم، زمانی که می توانستم با خانواده ام بگذرانم، امیدوارم در آینده بتوانم این مدت را جبران کنم. البته هرچه که ما داریم به لطف فوتبال است. این شغل من است و چیزی است که به زندگی من هدف داده است.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: